Bekijken hoe regionale communicatieadviesbureaus zich gedragen

Als actiepunt had ik; bekijken hoe regionale communicatieadviesbureaus zich gedragen en hoe zij inspelen op ontwikkelingen.

Hierbij richt ik mij op regionale communicatieadviesbureaus, omdat ik mij hiermee ook kan oriënteren voor een leuke stageplaats. En dat heb ik gedaan. Ik heb in mijn omgeving verdiept in bureaus.

Bureau A heeft als missie: In 2014 wil Bureau A een toonaangevend full service communicatiebureau zijn dat tot de top 20 van Nederlandse communicatie- en internetbureaus behoort.

Bureau B heeft als missie: een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van communicatie, bij ondernemers en organisaties die hiervan afhankelijk zijn. Wij helpen bij het bouwen en versterken van merken en media.

Bureau C heeft als missie: met een enthousiast, creatief en betrokken team nauw samenwerken. Ieder vanuit zijn of haar eigen specialisme.

Bureau D heeft als missie: creatief werk afleveren.

Daaruit volgend heb ik bij bureau A en B gesolliciteerd. Deze twee bureaus zijn naar mijn mening het meest vooruitstrevend en het meest aanwezig in mijn woonplaats. Zij doen het meest aan marketingcommunicatie. Hierbij kan je denken aan; sponsoring, (buiten)reclame, evenementen enzovoor.  A en B hebben de beste missie. C en D vind ik nogal vaag.

Bij het orieënteren op regionale bureaus heb ik voornamelijk gelet op;

  • reputatie;
  • hoelang ze bestaan;
  • hoe actief ze zelf zijn in de markt;
  • de uitingen;
  • de klanten;
  • de website.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: