Persoonlijke reflectie

In de afgelopen twee periodes heb ik gewerkt aan het verbeteren van mijn twee geformuleerde persoonlijke doelen. Dit waren:

  • Aan het eind van deze minor twee pagina’s tekst foutloos Nederlands schrijven.
  • Aan het eind van deze minor heb ik 20 nieuwe connecties opgedaan.

Deze twee doelen heb ik zeker verbeterd. Ik maakte vooral schrijffouten, omdat ik te snel typ. Nu lees ik bijna altijd mijn teksten door. Hierdoor haal ik de spelfouten eruit. Belangrijke teksten lees ik drie keer door. In het afgelopen half jaar heb ik meer dan 20 nieuwe contacten opgedaan. Ik ben naar twee netwerkborrels gegaan en ik sta nu meer open voor nieuwe mensen.

Ook heb ik gewerkt aan het ontwikkelen van professionele vaardigheden. Daarbij had ik de volgende doelstellingen geformuleerd:

  • Aan het eind van de minor weten hoe je door middel van SEO een website beter vindbaar kan maken.
  • Aan het eind van de minor meer inzicht hebben in wat er speelt in de communicatiebranche.

Deze twee doelstellingen heb ik zeker verbeterd. Ik volg nu dagelijks branche gerelateerde websites. Hier lees ik ongeveer zes keer per week nieuws. Ook op SEO heb ik mijn vaardigheden verbeterd. Ik heb de SEO handleiding van Google gelezen. De kennis die ik hiermee heb opgedaan heb ik toepast op de website van mijn huidige werkgever.

Ik ben er erg blij mee dat ik mij op deze punten ontwikkeld heb. De branche gerelateerde blogs blijf ik zeker na de minor nog steeds volgen. Ik vind de blogs erg interessant. Nu heb ik ook meer verstand van SEO en deze kennis kan ik zeker gebruiken bij mijn toekomstige stage en werk. De connecties die ik heb opgedaan, kunnen altijd van pas komen. Ook ga ik zeker vaker naar netwerkborrels en ik blijf openstaan voor nieuwe mensen. Mijn spelling is ook verbeterd. De slordigheidsfoutjes zijn er bijna uit. Daar ben ik ook erg blij mee. Het staat veel professioneler.

Uiteindelijk ben ik erg blij met mijn persoonlijke en professionele doelen. Ik blijf mij hierop zeker nog ontwikkelen.

 

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

